
BTK-მ ახალი გვერდი გახსნა სარკინიგზო გადაზიდვებში აზიასა და ევროპას შორის
ISTANBUL
ევრაზიაში სატვირთო სარკინიგზო ტრანსპორტის სფეროში ბაქო-თბილისი-ყარსის (BTK) რკინიგზის ამოქმედებით, ახალი ერა დაიწყო, განაცხადა ოთხშაბათს სტამბულში თურქეთის ტრანსპორტისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრმა ადილ კარაისმაილოღლუმ.
ტრანსპორტის სამინისტროს ხელმძღვანელის თქმით, მედიანური სატრანსპორტო დერეფანი, რომლის ნაწილია BTK, რჩება ყველაზე სწრაფ და ეკონომიურ მარშრუტად ლონდონსა და პეკინს შორის სარკინიგზო საქონლის მიწოდებისთვის.
კარაისმაილოღლუმ გაიხსენა, რომ BTK-ს „რკინის აბრეშუმის გზასაც“ უწოდებენ.
„ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის წყალობით, ჩინეთსა და თურქეთს შორის ტვირთის მიწოდების დრო ერთი თვიდან 12 დღემდე შემცირდა, ხოლო ბოსფორის ქვეშ მარმარილოს გვირაბის ამ სატრანსპორტო მარშრუტში ჩართვის დროს, ტრანსპორტირება სამხრეთ-აღმოსავლეთ აზიას შორის. ხოლო დასავლეთ ევროპა სულ რაღაც 18 დღეში ხორციელდება“, - განაცხადა თურქმა მინისტრმა.
დეპარტამენტის უფროსის თქმით, გახსნის დღიდან BTK-ზე 1133 მა მატარებელი იმოგზაურა, ტვირთის მოცულობამ კი 1 მილიონ 290 ათას ტონას მიაღწია.
მისი თქმით, თურქეთის ხელისუფლება ასევე აქცევს ყურადღებას ქვეყნის შიგნით სარკინიგზო ქსელის გაფართოებას.
სამინისტროს ხელმძღვანელის თქმით, თურქეთის შვიდ ქალაქში (სტამბოლი, ბურსა, ანკარა, კოჯაელი, კონია, კაისერი და გაზიანთეპი) გრძელდება 14 სარკინიგზო ხაზის მშენებლობა, რომლის სიგრძე თითქმის 185 კმ-ია.
პარალელურად, თურქეთში აქტიურად ვითარდება შიდა სარკინიგზო ინდუსტრია, განაგრძო კარაისმაილოღლუმ.
მინისტრმა აღნიშნა, რომ TÜRASAŞ ჰოლდინგში გაერთიანებული სამი ადგილობრივი კომპანია (Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii A.Ş.) დაკავებულია თურქეთში სარკინიგზო სისტემების სხვადასხვა ფრაგმენტების წარმოებაში.
„ამ კომპანიების TÜRASAŞ-ის შემადგენლობაში გაერთიანებით ჩვენ ახალი იმპულსი მივეცით სარკინიგზო სისტემების შიდა წარმოებას. ჩვენ გადავაქციეთ TÜRASAŞ სარკინიგზო მანქანების უმსხვილეს მწარმოებლად ახლო აღმოსავლეთში“, - განაცხადა მინისტრმა.