საკონტეინერო გემების კრიზისი ხაზს უსვამს მიწოდების ჯაჭვის კრიტიკულ გამოწვევებს

იზრდებოდა, ტერმინი „ნელი ნავით ჩინეთში“ ხშირად გამოიყენებოდა იმის აღსაწერად, რასაც ძალიან დიდი დრო დასჭირდებოდა. სამწუხაროდ, ჩვენ ვხედავთ, რომ საპირისპირო ტერმინი სრულდება აშშ-ს აღმოსავლეთ და დასავლეთ სანაპიროებზე ამ მომენტში, როდესაც საკონტეინერო გემები ჩინეთიდან და სხვა აზიის პორტებიდან დასავლეთ სანაპიროდან 40 მილის საცობში არიან ჩასმული და ელოდებიან ნავსადგურს.

როგორც დავწერე, არის:

76 საკონტეინერო ხომალდი მჯდომარე დასავლეთ სანაპიროზე ელოდება ლოს-ანჯელესა და ლონგ ბიჩში ჩასვლას. გემები უკვე 3 თვეა ამ საცობში იმყოფებიან.

საშუალო საკონტეინერო გემს აქვს დაახლოებით 14000 კონტეინერი

ნაკეთობების საშუალო ღირებულება თითოეულ კონტეინერზე არის $100,000

ეს არის სულ $106,400,000,000 ინვენტარი, რომელიც უბრალოდ გაურკვეველ მდგომარეობაშია, ზოგჯერ იწურება, ხშირად გაუფასურებულია.

და ეს არ არის მხოლოდ დასავლეთ სანაპიროზე, რომელიც გავლენას ახდენს. მსგავსი პრობლემებია ნიუ-იორკისა და საქართველოს აღმოსავლეთ სანაპიროზე.

ამას ემატება ტრანსპორტირების ხარჯების ასტრონომიული ზრდა. შეფასებულია, რომ კონტეინერის სამხრეთ ჩინეთიდან აშშ-ს დასავლეთ სანაპიროზე გადაზიდვის ღირებულება 20,000 აშშ დოლარია, რაც 3,000 აშშ დოლარის ღირებულების პანდემიის შემდგომ პერიოდშია. ეს არის 650%-ზე მეტი ზრდა.

და როდესაც საქონელი საბოლოოდ მშრალ მიწას იძენს, სატვირთო მანქანების მძღოლების ნაკლებობაა დოკების გასასუფთავებლად და შესანახი ადგილის დეფიციტი.

Why the log jam?

მე ცოტა ხნის წინ დავწერე ფენომენის შესახებ, სახელწოდებით „შურისძიების ეკონომიკა“ და რომ ვაქცინის გავრცელების, 1,9 ტრილიონი დოლარის სტიმულირების პაკეტის, შეზღუდვების მოხსნის, მაღაზიების გახსნის, ბავშვების სკოლაში დაბრუნება და თანამშრომლების სამსახურში წასვლას შედეგად, არსებობს საქონელზე მოთხოვნილების შეწყვეტა. შედეგად, ონლაინ გაყიდვები, რომელიც პანდემიის დროს აუცილებლობის გამო გაიზარდა, გაგრძელდა, საცალო გაყიდვები გაიზარდა.

ჩვენი გლობალური მიწოდების ჯაჭვი ცდილობს დააკმაყოფილოს მზარდი მოთხოვნა ბაზრებიდან, როგორიცაა აშშ, როგორც ჩანს საავტომობილო და მაღალტექნოლოგიური ინდუსტრიებში, ნახევარგამტარების მუდმივი დეფიციტის გამო. ან როგორ იმოქმედა სამხრეთ-აღმოსავლეთ აზიაში ქარხნების COVID-თან დაკავშირებულმა ბოლოდროინდელმა გათიშვამ ფეხსაცმლისა და ავეჯის ინდუსტრიაზე.

და მაშინაც კი, როცა პროდუქციის გაგზავნა იყო, აზიის პორტის დახურვამ გამოიწვია მარაგების ბოსტნეულობა, რომელიც ელოდება როგორც კონტეინერებს შეფუთვას, ასევე გემებს მათ გადასატანად.

ყველა ამ ფაქტორმა განაპირობა კონტეინერის გემების მუდმივი ზრდა, რომლებიც ელოდნენ აშშ-ს პორტებში შესვლას ივლისიდან. პორტების სრული დატვირთვით ფუნქციონირებს, შემდეგი გამოწვევაა, როგორ გადავიტანოთ საქონელი პორტიდან და სად შეინახოთ ისინი. მაგალითად, სამხრეთ კალიფორნიაში არის დაახლოებით 2 მილიარდი კვადრატული ფუტი სასაწყობო სივრცე, რომელიც უკვე სრულად არის გამოყენებული.

ერთი რამ მართალია. მიწოდების ჯაჭვების თემა, რომელიც წინა 18 თვის განმავლობაში იყო ყველა განხილვის მთავარი თემა, 2022 წელსაც გაგრძელდება საუბრის მთავარი თემა.

Source: Forbes

This website uses cookies and asks your personal data to enhance your browsing experience. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).